Nie tylko po "Pięknym Jasiu" poznamy Gorzyce
Fot. Wanda Piasek

Rozszerzenie promocji i wprowadzanie kolejnych produktów lokalnych było tematem konferencji w Gorzycach, której towarzyszyła wystawa artykułów budujących markę gminy.

Główna idea tego spotkania polegała na wypracowaniu działań zmierzających do skojarzenia producentów z handlem, gastronomią i przetwórstwem. Taką drogę od kilku lat przechodzi słynna fasola wrzawska "Piękny Jaś", która od 2013 roku posiada certyfikat "Chroniona Nazwa Pochodzenia".

Certyfikowana fasola jest w stu procentach produktem naturalnym, wolnym od nawozów i oprysków chemicznych. Jest ona również wykorzystywana w kuchni regionalnej, do wyrobów cukierniczych oraz nalewki alkoholowej "Mocy Jaś".

Jednak szefowa marketingu w gorzyckim urzędzie gminy, Monika Zając zwraca uwagę także na inne produkty lokalne. Zaliczają się do nich uprawiane tam zdrowe warzywa i owoce oraz zboża i zioła. Ostatnio furorę robią topinambur i tymianek z upraw ekologicznych w miejscowości Sokolniki. Z kolei wójt Gorzyc Leszek Surdy zapowiada wprowadzenie kolejnego artykułu jako znaku rozpoznawczego gminy. Będzie to prawdopodobnie artykuł nabiałowy.

Oceń ten artykuł
(3 głosów)

Artykuły powiązane

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

Potrzebujesz pomocy? kliknij tutaj