Zespół rzeszowskich badaczy zbada środowiska pochodzenia polskich naukowców
logo uczelni fot. archiwum

Zespół socjologów z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie zbada, z jakich środowisk pochodzą polscy naukowcy. Interesuje ich, przede wszystkim, jak wyglądają ścieżki kariery zawodowej osób pochodzących z klasy robotniczej, które objęły stanowiska profesorów oraz adiunktów.

Jak powiedział kierownik projektu dr Kamil Łuczaj -  główne pytanie badawcze dotyczy tego, w jaki sposób kultura pochodzenia, czyli np. rodzina i ludzie, z którymi spędzali najwięcej czasu, mają wpływ na to, w jakie sprawy się angażują lub wartości, które wyznają. Interesujące jest także to, czy występują jakieś różnice pomiędzy życiem prywatnym badanych a ich zachowaniem i sposobem bycia w miejscu pracy oraz czy występują „tarcia” np. ideologiczne, pomiędzy rodzinami, z których pochodzą a środowiskiem akademickim, w którym pracują. 

Projekt badawczy potrwa 2 lata, w pierwszym etapie będą to wywiady biograficzne, w drugim wywiady pogłębione z rodzicami badanych akademików oraz ich znajomymi z pracy. 

Oceń ten artykuł
(1 głos)
Etykiety

Artykuły powiązane

  • 24 Wrz, 2020
    Ruszają zapisy do Akademii 50+
    Ruszają zapisy do Akademii 50+
    Nigdy nie jest za późno, by nauczyć się fotografować, opanować kolejny język obcy czy zacząć tańczyć. Udowodnili to absolwenci poprzednich...
  • 24 Wrz, 2020
    Ścieżki kariery
    Ścieżki kariery
    Od czego zależy kim w przyszłości będziemy i co ma wpływ na naszą przyszłość - wytrwałość, talent czy może zbieg okoliczności....
  • 24 Wrz, 2020
    WSIiZ podsumowuje I turę rekrutacji
    WSIiZ podsumowuje I turę rekrutacji
    W I turze rekrutacji na studia w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie w roku akademickim 2020/2021 zostało przyjętych...

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.
Zapoznaj się z Zasadami publikowania komentarzy na stronie radio.rzeszow.pl

Potrzebujesz pomocy? kliknij tutaj