J. Dzik o dostosowaniu numeru 112 dla głuchoniemych
Fot. Marcin Kalita

Głuchoniemi będą mogli porozumieć się z numerem 112 i będzie to rozwiązanie systemowe, które zastąpi rozwiązania wojewódzkie - powiedział na naszej antenie Jakub Dzik zastępca dyrektora wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego z Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego. Trwają testy aplikacji, która pozwala na obsługę zgłoszeń od osób niesłyszących. Dzięki niej niepełnosprawni mogą sami wezwać pomoc.

Została uruchomiona bramka SMS przeznaczona do przyjmowania zgłoszeń alarmowych. Zainteresowani zostali wpisani do specjalnej bazy danych. Wystarczy, że wyślą pustego smsa, wtedy wiadomo, że potrzebują pomocy i natychmiast wysyłane są służby ratunkowe - tłumaczył nasz gość.

W całej Polsce działa 17 centr powiadamiania ratunkowego. Operator nie udziela rad, tylko przekazuje połączenie do właściwych służb ratunkowych: pogotowia, policji albo straży pożarnej. Centra są również po to, żeby filtrować nieuzasadnione połączenia. W zeszłym roku na numer alarmowy 112 obsługiwany przez rzeszowskie Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Rzeszowie wpłynęło około 880 tys. zgłoszeń. 70% było bezzasadnych.

W najbliższy poniedziałek przypada Europejski Dzień Numeru 112. W rzeszowskim Centrum między godz 10:00 a 13:00 będzie można zobaczyć jak pracują operatorzy. Budynek CPR znajduje przy ul. Pułaskiego w sąsiedztwie Państwowej Straży Pożarnej.

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Artykuły powiązane

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

Potrzebujesz pomocy? kliknij tutaj