"Na Kulinarnym Szlaku Polski Wschodniej" z nowym logotypem
fot. Roman Adamski

Znak promocyjny pod hasłem "Na Kulinarnym Szlaku Polski Wschodniej" przedstawili dziś samorządowcy z i Podkarpacia, Lubelszczyzny i Podlasia. Logotyp ma promować walory gastronomiczne wyrobów pochodzących z tych trzech województw.

Piotr Pilch z zarządu województwa podkarpackiego powiedział, że na logotypie widnieje widelec, który "wychodzi od strony wschodniej" i symbolizuje produkty, którymi - jak się wyraził Pilch - "możemy się szczycić nie tylko na Podkarpaciu".

Grzegorz Kapusta, wicemarszałek lubelski, przypomniał, że cechą wspólną kuchni wschodniej Polski są wpływy wielu kultur. "Dzisiaj odkurzamy te przepisy wcześniejszych pokoleń, bo jest moda na produkty tradycyjne, regionalne" - stwierdził samorządowiec.

Przypomnijmy, że Podkarpacie ma prawie 230 zarejestrowanych produktów regionalnych, Lubelszczyzna - ponad 200, a Podlasie około 80.

Kulinarny Szlak Polski Wschodniej działa od ponad dwóch lat. A najbliższa impreza promująca to przedsięwzięcie odbędzie się w ten weekend w Narolu podczas Jarmarku Galicyjskiego Smaki Roztocza. Następna - pod koniec lipca w Drohiczynie na Podlasiu.

Adamski

Oceń ten artykuł
(1 głos)

Artykuły powiązane

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

Potrzebujesz pomocy? kliknij tutaj