Żyjemy w czasach, w których konieczne jest podjęcie działań służących ochronie środowiska. Kondycja klimatu jest zła. Rozwiązaniem problemu nadmiernej emisji dwutlenku węgla i innych szkodliwych substancji mają być m.in. pojazdy elektryczne. Badania pokazują jednak, że wcale nie są tak ekologiczne, jak się spodziewano. Co trzeba i można zrobić, by pojazdy, których używamy były przyjazne środowisku? M.in. o tym rozmawialiśmy w audycji "Jestem za, jestem przeciw". Gośćmi Szymona Tarandy byli: Andrzej Lesiak, właściciel marki ElectricAll - lekkie pojazdy elektryczne, Michał Dydycz, działacz społeczny, członek Stowarzyszenia Mlodych.net, prezes Polskiej Partii Piratów, twórca Stowarzyszenia Święte Krowy Rzeszowskie oraz dr inż. Paweł Wojewoda z Katedry Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa Politechniki Rzeszowskiej.

Oceń ten artykuł
(4 głosów)

1 komentarz

  • Observator 22 Lis, 2019

    Eksploatacja pojazdów elektrycznych niby ekologicznych i ekonomicznych związane jest jednak ze znacznymi emisjami substancji zanieczyszczających do powietrza, tylko że w innych miejscach globu przy procesach spalania paliw ale na innym etapie łańcucha tj. na etapie wytwarzania energii elektrycznej. Energia elektryczna nie powstaje z niczego- trzeba ją najpierw wytworzyć i przesłać. Niech przedstawią to naukowcy w aspekcie całości bilansu energetycznego, a nie tylko z jednej strony przy eksploatacji pojazdów elektrycznych w miastach i na trasach.

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

Potrzebujesz pomocy? kliknij tutaj